Twee jaar van stilte - Better Times Are Coming

Het is nu bijna twee jaar geleden sinds ik voor het laatst een blog en een nieuwsbrief

geschreven had. Jep, de tijd vliegt om, althans voor mij.

De reden van deze pauze ligt voornamelijk in het feit dat ik waanzinnig druk bezig ben geweest met het volgen van een fulltime masterstudie in organisatie- en gedragswetenschappen naast mijn activiteiten als ondernemer, coach en mens. 

Photo: Oliver Berghold
Ik ben gepassioneerd om te blijven leren en zoeken naar nieuwe wegen en combinaties waarmee ik mijn cliënten de beste instrumenten kan aanreiken voor hun groei en effectiviteit. Zowel in het thuisleven als op de werkvloer. Dus, naast het feit dat het volgen van deze studie een lang gekoesterde droom was, had het ook als doel om mijn werkveld te verbreden waardoor ik meer mensen op een verbeterde wijze van dienst zou kunnen zijn.

Kort na de start van deze studie, werd de diagnose van borstkanker vastgesteld bij mijn moeder. Voor mij persoonlijk was dit de derde keer dat ik binnen een zeer korte tijd met deze ziekte werd  geconfronteerd bij een dierbare. Dit is mij niet in koude kleren gaan zitten. Na een semester van jongleren en multitasking, besefte ik, dat ik mijn studie alleen succesvol kon volbrengen, naast mijn verantwoordelijkheden als dochter en ondernemer, door bepaalde zaken zowel privé als in mijn werk (tijdelijk) in de ijskast of op een lager pitje te zetten.

Het goede nieuws is, dat mijn moeder alle behandelingen inmiddels succesvol heeft doorlopen en zich nu volledig focust op haar herstel en van het leven geniet met haar dierbaren. Ook ik zit inmiddels in de laatste en afrondingsfase van mijn studie. Naast een diploma en nieuwe mooie vriendschappen, heeft deze periode mij veel nieuwe inspiratie gebracht die ik de komende tijd graag met jullie zal willen delen. Daarnaast heb ik ook tijd gehad om me opnieuw te settelen in de nieuwe praktijk in Den Bosch. Kortom, er is genoeg om naar uit te kijken en dankbaar voor te zijn. 

Voordat ik als een wervelwind weer aan de slag ga, wil ik even een moment nemen om mijn dankbaarheid uit te spreken naar iedereen die onderdeel is geweest van de reis die ik de afgelopen jaren heb afgelegd. Ik ben jullie allemaal dankbaar voor jullie niet aflatende steun, inspiratie, levenslessen en vooral de flexibiliteit die ik van velen van jullie heb mogen ontvangen om deze reis mogelijk te maken.  

Op onze eigen manier en momenten kunnen we in het leven te maken krijgen met ups én downs. Ik geloof dat het niet belangrijk is om te onthouden hoe vaak we zijn gevallen, of hoeveel klappen we hebben gekregen, maar juist te focussen op de kracht die we allemaal, op onze eigen manier, in ons dragen die ons helpt om telkens weer stevig in onze schoenen te blijven staan. En als we vallen, helpt deze kracht ons om, langzaam maar zeker, weer op te staan.  Als jij of je dierbaren door één van die periodes gaan, spreek ik hierbij mijn bewondering voor je uit, voor het feit dat je niet opgeeft en ervoor blijft gaan. En als je even het gevoel hebt dat je op wilt geven, ook dat hoort bij het proces. Huil en/of schop. Maar geef niet op en blijf goed voor jezelf en je dierbaren zorgen.    

Mijn cadeau voor jou vandaag is een blog met tips over hoe je in tijden van drukte spaarzaam en effectief met je energie om kunt blijven gaan.

Ik wens je veel leesplezier toe. En  als je vragen hebt, laat het me weten en hopelijk tot binnenkort.  

Mami Veza

Meer blogs lezen? Ga naar www.mamy.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten